Rychlá móda F&F

16 528
F&F

F&F je britská módní značka, kterou vlastní řetězec Tesco. F&F se snaží oslovit zejména svou cenou. Značka začínala v Tesco prodejnách jako levná náhrada klasických značek. V současnosti se však profil značky postupně mění. Její mateřská firma se snaží z F&F vybudovat klasickou módní značku a zbavit ji původního vnímání jako oděvů v potravinách.

F&F se rozvíjí na základě vysokého růstu trhu s módou. K popularitě značek jako F&F přispívá i fakt, že moderní móda je velmi rychlá. Módní trendy se mění extrémně rychle. Spotřebitelé tak raději volí častěji nákupy levných oděvů před vzácnější nákupy kvalitních a dražších věcí.

Z historie F&F

Značka F&F vnikla relativně nedávno. Oblečení této značky se v prodejnách Tesco poprvé objevilo v roce 2001 ve Velké Británii a Irsku. Největší růst však F&F zaznamenala ve Střední Evropě – tedy u nás, v České republice, Maďarsku a Polsku. V těchto zemích se této Tesco značce opravdu dařilo. Lidé vnímali F&F dobře a rádi se do věcí F&F oblékali. Dnes tato značka působí v 11 evropských zemích.

Největší průlom v historii značky nastal v roce 2010. Tehdy se totiž mateřská firma Tesco rozhodla svou populární módní značku posunout o úroveň výš. Záměrem Tesca bylo vybudovat samostatnou značku, která by se uměla prosadit na globálním trhu – tedy iv zemích, kde Tesco nemá své supermarkety.

Tesco se tak rozhodlo prodávat módu tradičním způsobem – vybudováním samostatných obchodů. První samostatně stojící obchod F&F byl otevřen v Praze v roce 2010. O rok později v Brně otevřeli druhou prodejnu. V roce 2012 Tesco začala pracovat na plánech expanze mimo Evropu. V tomto roce Tesco dosáhlo dohodu s firmou ze Saúdské Arábie, která má být franšízových partner Tesca v této bohaté arabské zemi. Tesco se v Saúdské Arábii spoléhá na předpokládaný prudký růst prodejna zejména dámského oblečení. V Saúdské Arábii žije 26 milionů lidí, z čehož je velká část tvořena zahraničními pracovníky.

Samotné Tesco založil Jack Cohen v roce 1919. Zpočátku to byla malá skupina prodejních stánků. Značka „Tesco“ se poprvé objevila v roce 1924. Až do konce 80. let bylo Tesco téměř výhradně prodejcům potravin ve Velké Británii a Irsku. 90 léta však byly periodou globální expanze a rozšiřování sortimentu.

Produktové linie a módní kolekce

Produktové linie a celkově množství nabízeného zboží byly zpočátku při F&F poměrně omezené. Značka však své portfolio plynule rozšiřovala. Dnes se vyrovná i klasickým prodejcem módy.

F&F prodává oblečení a různé doplňky v několika produktových liniích:

  • F&F Basics – běžné věci na běžné každodenní použití
  • F&F True – produktová linie zaměřená na větší velikosti
  • F&F Blue – linie specializující se na džíny a výrobky z džínoviny
  • F&F Black – pod touto značkou se prodávají obleky

Prodejny

Jelikož značka F&F se nachází téměř v každém obchodě Tesco, široká síť tohoto supermarketu se stará o mimořádnou dostupnost oblečení této značky. F&F tak najdete prakticky v každém městě.